ShapeUp Club kanske blir min nya bästis

Heejsan svejsan!
Nu känner jag att jag faktiskt måste ge shapeup appen lite cred, det är ju otroligt skönt att bara kunna ta upp mobilen och se vad man har ätit under dagen och exakt hur många kcal (dock så har jag vägt min mat och skrivit in efter gram ist för typ "ett helt äpple" så skrev jag 150gram) .
Något jag dock tycker är lite underligt är att jag enligt appen kan äta 1029 kcal per dag och gå ner 1 kg i veckan haha taget från erfarenhet så känns det högst orimligt, känns som att jag måste äta mindre än så! Men jag ska se om det funkar, mitt mål är att i alla fall inte överskrida dessa 1029 kcal.
Intag:
frukost: äpple + apelsin = 148 kcal
middag: Smörgås ost och skinka = 352 kcal
övrigt(god forgive me) = 1,5 bulle = 463 kcal
utag: kort promenad= -58 kcal
tot: 905 kcal

Enligt shape up club ska jag ha 124 kcal kvar att äta idag, jag kanske kanske käkar en frukt lite senare om jag blir hungrig men det är bara kanske. Ska i alla fall inte överskrida det jag får äta.
Jag vill veeerkligen träna nu!!! Men har inte kunnat pga att jag skadat mig men jag tror jag ska försöka står på crossen imorgon iaf och kanske gå en lite längre promenad ikv!
klockers^

Kommentarer
Postat av: Kip

SHAPEUP CLUB-APPEN ÄR DET BÄSTA SOM HÄNT MIG OMG WTF NÅGON FÖRSTÅR MIG!!!1!!!!1!1!!!! Haha, visst är den bekväm? Fast ja, jag brukar ignorera dess rekommendationer, den claimar att jag ska äta ... kommer inte ihåg på rak arm, men det är över 700 kcal iaf för att gå ner ett kilo i veckan. Fuck that, säger jag, och begränsar till 100, fnizzers. Men så himla skönt att bara kunna knappa in och så BAM, allt är uträknat och summerat och kalkylerat och någon annan synonym för att räkna ut något. TACK SHAPEUP CLUB, ni har underlättat mitt maniska beteende så otroligt mycket! haha :)

2012-01-27 @ 07:36:39
URL: http://https://twitter.com/#!/kipstergurl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0