Tankeställare

Kom att tänka på en sak, läste en av bloggarna som finns länkade till höger. Hon hade skrivit ett inlägg med en julbild och skrev att hon saknade julen. Bilden såg mysig ut och jag tänkte tillbaka på julen (alla mina senaste jular) och i mitt huvud så är julen en mysig högtid men när jag tänker på hur jag egentligen tillbringar den så är det inte lika mysigt längre. Alla högtider är för mig ångest framkallande. Det är jobbigt flera dagar innan högtiderna samt flera dagar efter (om jag varit dålig). Det är ingen mysig jul för mig för det ENDA jag kan tänka på är mat. Jag brukar fira hos min mormor som bor granne och det enda jag kan tänka på är "när ska jag springa över till mitt hus för att spy?" "kommer det mer mat eller kan jag gå över nu?". Det är rätt sorgligt ändå. Jag försöker alltid undvika släktingars födelsedagar och när vi har middagsbjudningar hemma så får jag panik.
.
Jag tycker så klart att det är värt det eftersom att jag vill gå ner i vikt och det är väll värt ångesten men det är ändå konstigt. Jag har inte riktigt tänkt på det innan, att jag verkligen inte klarar av högtider. Jag börjar redan nu oroa mig för min student mottagning, all mat som kommer finnas och all alkohol som kommer göra att jag inte bryr mig om vad jag äter... Ush det är läskigt. Jag är även nervös inför min resa nästa helg. Jag och mina vänner kommer vara ute och festa och för att kunna göra det så måste jag äta, annars deckar jag direkt. Vill ju kunna gå ut och ha kul och vill inte att någon ska behöva gå hem med mig tidigt för att jag är för full. Men då måste jag äta.
.
Äta, mat, middagar, brunch, fika, julafton, födelsedag, midsommar, studentmottagning, efterrätt. De är så skrämmande ord. De är ord som framkallar ångest. Ord som ger normala människor glädje. Det enda av dessa ord som jag klarar av är "fika". Jag fikar konstant, varje dag. Men för mig betyder en fika bara en kaffe.
Detta var lite meaningless crap som ingen kommer att läsa men som jag ändå behövde få ur mig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag är inte heller så stort fan av jul eller andra högtider, alldeles för mycket fokus på mat och att man "måste vara glad". Ne, usch.

2012-03-12 @ 20:45:44
URL: http://wannathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0